Review: Tegen beter weten in van Charlotte de Monchy

Tegen beter weten in van Charlotte de Monchy

Tegen beter weten in van Charlotte de Monchy!

Als je net als ik boeken leest via een e-book abonnement heb je het genre niet altijd voor het uitkiezen. Ik krijg met mijn abonnement gewoon 6 boeken per maand binnen en dan zit er wel eens iets tussen wat je minder goed bevalt. En dat is wat mij betreft het geval met de meeste zogenoemde ‘feel good’ romans. Uitzondering zijn misschien de boeken van Santa Montefiore waar ik dan het verhaal meestal nog wel redelijk vind.

Vandaag krijg je een recensie over het boek ‘Tegen beter weten in’ van de Nederlandse schrijfster met de mooie mediterrane naam Charlotte de Monchy. Charlotte publiceerde haar eerste roman in 2014 en inmiddels is dit haar 6e boek terwijl het 7e ook onlangs gepubliceerd is. Ze beschikt over een trouwe schare liefhebbers van haar boeken in het feel-good genre. En wie ben ik dan om aan de kwaliteit van haar verhalen te twijfelen?

Tegen beter weten in

Het gaat in ‘Tegen beter weten in’ over Lois die voor haar werkgever een biografie moet gaan schrijven over een Nederlandse tienerster en voormalige boy-band zanger. Al twee geroutineerde en ervaren schrijvers zijn haar voor gegaan maar zonder succes. De in Canada wonende en erg teruggetrokken levende zanger laat niemand in zijn leven toe. Gaat het Lois wel lukken, en met welke list weet ze tot Marius door te dringen?

Paralel aan het verhaal van Lois en Marius loopt het leven van Jill die al enkele jaren het oude hotel in Brewerstown runt. Ze heeft een lening aangevraagd om het bedrijf over te kunnen nemen van de oude uitbater Jim. Maar tot nog toe is de bank haar niet behulpzaam en dreigt Jim’s Inn naar Marc, de eigenaar van een succesvol ander hotel in het dorp te gaan. Jill en Marc lopen elkaar regelmatig tegen het lijf en hun communicatie wordt gedomineerd door gesnauw en een ruzieachtige toon. Of speelt er onder de oppervlakte toch wat anders?

Gaandeweg het verhaal lukt het Lois steeds beter contact te maken met Marius en kan ze zelfs via een weddenschap als hulpje in zijn timmerwerkplaats aan de slag. Langzaamaan groeien ze wat dichter naar elkaar toe……

Terwijl Jill steeds meer gaat beseffen dat ze de strijd met Marc gaat verliezen komt hij tot een verrassende conclusie. Gaat het dan misschien toch nog allemaal goed komen?

Zoals gebruikelijk bij feel-good romans komt er altijd een goed einde aan het verhaal en in dit geval is dat niet anders. Als je van handje-plak, pepermuntjes en andere zoetsappigheid houd kan ik je dit boek zeker aanbevelen. Het is misschien wel erg voorspelbaar maar op je handdoekje op het strand prima geschikt als leesvoer.

Wil je nog een spannend boek lezen? Lees de review van Het echte leven van Adeline Dieudonné dan zeker ook even!