Help de Horeca met het kopen van een waardebon deze zware tijd door!!

Vandaag 10 juli 2020 is er bekend geworden dat deze actie €3,7 miljoen heeft opgebracht ik hoop dat het voldoende is om de rest van deze tijd door te komen.

Help de horeca met het kopen van een waardebon deze zware tijd door!!

Het zal u niet ontgaan zijn in het nieuws, vele (kleine)ondernemers hebben het moeilijk nu. Door de verspreiding van het Corona-CoVid19 virus zien vele ondernemingen hun omzet verdampen.

Daarom ook de noodkreet; Help de Horeca!

Een van de branches die het zwaarst getroffen wordt is de Horeca. Door de overheidsmaatregelen heeft deze branche zijn deuren moeten sluiten tot 6 april.

En deze week werd duidelijk dat die termijn zelfs verlengd is tot en met 28 april.

U kunt zich voorstellen wat dit voor consequenties heeft voor de gehele Horeca en de individuele ondernemers.
Nog maar te zwijgen over alle werknemers in deze sector.

Zelfs de bedrijven die reserves hebben opgebouwd de afgelopen ‘goede’ jaren, kunnen maar een korte periode van volledige omzetverlies opvangen.

Immers zijn er veel kosten die gewoon doorlopen. Denk maar eens aan de huren!

Help de Horeca!

Help de Horeca

Waardebonnen!


En het is ook niet realistisch om te verwachten dat de pandeigenaren af zien van huuropbrengsten.
Ook voor hen zijn deze huur penningen hun boterham.

Gelukkig zijn er dan altijd de brancheverenigingen die een belangrijke rol kunnen spelen. In de gastvrijheid sector is dat Koninklijke Horeca Nederland.

En die hebben samen met een aantal grote partners vanaf 21 maart een mooie actie in het leven geroepen. helpdehoreca.nl!

Een platform waarbij de consument nu waardebonnen van zijn of haar favoriete horecabedrijf kan kopen.

Dit betekent heel concreet dat er nu inkomsten bij de ondernemer binnen komen. En dat de consument de waardebon straks als de branche zijn deuren weer mag openen gaat inleveren.

Koninklijk Horeca Nederland

Koninklijk Horeca Nederland

Met dit initiatief hopen Koninklijke Horeca Nederland en haar partners wat licht te kunnen brengen in deze ook voor horeca-ondernemers en -werknemers duistere periode. De partners van KHN in deze zijn o.a. Brouwerijen, horeca groothandels, frisdrank producenten en snack fabrikanten. Op de website kun je alle afzonderlijke partners terug vinden.

De ondernemers kunnen zich eenvoudig gratis bij het platform inschrijven. De consument kan een waardebon met een bedrag naar keuze kopen. De kosten van ca. 2,50 Euro worden gedurende de sluiting van de horeca gedragen door KHN en de gezamenlijke partners!

Dus de ondernemer is hiervan vrijgesteld. Degene die de waardebon aanschaft betaalt slechts 0,29 Euro aan transactiekosten.

Inmiddels hebben er zich al meer dan 2000 ondernemers hiervoor aangemeld. En de inschrijving loopt voorlopig nog door!

Er wordt verwacht dat er nog een substantieel aantal bedrijven bij gaat komen.
Zeker nu de sluitingsperiode voor de horeca is verlengt.

De website; www.helpdehoreca.nl

Als ik als belangstellende op de website helpdehoreca.nl kom krijg ik op de home-page direct een korte uitleg over het initiatief. Vervolgens kan ik naar een zoek venster scrollen waar ik de naam van mijn favoriete cafe of restaurant kan invullen.

Ook kan ik er per plaats of postcode zoeken naar deelnemende bedrijven.
Heb ik mijn lievelingsbedrijf gevonden dan toets je op de knop Waardebon Kopen en vervolgens op bestel nu.

Help de horeca


Dan kom je uit bij het gedeelte waar je het bedrag kunt kiezen. Of je kiest voor vaste aangeven bedragen of je vult je eigen gewenste bedrag in.

Als je verder gaat kun je er voor kiezen om bijvoorbeeld een leuke tekst op de waardebon te laten plaatsen. Dit indien je bijvoorbeeld de bon aan iemand cadeau wilt doen.

Hier wordt 0,95 Euro voor in rekening gebracht!

Verzenden

Je kunt de waardebon via mail naar je toe laten sturen of via de reguliere post. Voor dit laatste betaal je dan 2,50 Euro extra.

Betalen gaat eenvoudig via of Ideal of Bancontact. Uiteraard dien je akkoord te gaan met de voorwaarden welke je via de aangegeven link kunt inlezen.

De waardebonnen hebben geen ‘beperkte houdbaarheid’.

Op de pagina Frequent Asked Questions kun je terecht voor al je vragen, zowel de kandidaat- alsmede de deelnemende ondernemer alsook de consument.

Waaronder de (terechte) vraag; Schuiven we het probleem hiermee niet vooruit?

De initiatiefnemers verwachten niet dat alle afnemers van waardebonnen tegelijkertijd zich gaan melden.
En mogelijk gaat men meer consumeren dan de waarde van de bon.

Ook is het initiatief erop gericht om de liefhebber van de horeca sneller naar zich toe te trekken.
Wanneer de zaken weer open gaan.

Wat mij betreft een heel goed sympathiek initiatief om de branche een hart onder de riem te steken.

En mogelijk zelfs echt economisch eraan bijdragen dat zaken kunnen blijven bestaan.
Daarmee ook dus het behoud van werkgelegenheid.

We willen toch allemaal graag af en toe de deur uit voor een goed kop koffie, gezellig hapje, drankje, overnachting en alles wat dies meer zij!

HELP DE HORECA DEZE ZWARE TIJD DOOR ZODAT U STRAKS WEER AAN KUNT SCHUIVEN IN DE ´HUISKAMER´ VAN DE SAMENLEVING !!

Help de horeca

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *